Tänään lauantaina pääsimme JANKK:n hallille kouluttamaan koulutusohjaajia agilityn saloihin, heh... Molemmat tytöt olivat mukana. Mocca aloitti. Tehtävänä oli aika haastava hyppyrata, jossa oli 9 aitaa ja aikamoista kieputusta. Joka koirakko esitti ensin omat ratkaisunsa radalla ja sitten koulutusohjaajat kommentoivat ja antoivat vinkkiä, miten rata saattaisi sujua paremmin (!!!). Pääasiassa minä sain paiskia hommia, Mocca yritti ymmärtää parhaansa mukaan. Ei ole helppoa piccaraisellakaan. Rataa ja vaikeita kohtia yritettiin ratkaista moneen otteeseen eri tavoilla. Moni asia oli sekä Moccalle että mulle uusia, joten voi kuvitella, että ihan heti ei mulla mennyt suunnitelman mukaan. Kumman vaikeeta muistaa liikkua johonkin tiettyyn suuntaan tai näyttää tietyllä kädellä oikeaan aikaan. Mocca on niiiiin nopea ja haluaisi edetä paaaaaljon kiivaammin, että sillä hermo menee kun akka ei osaa/tajuu näyttää etenemissuuntaa tarpeeksi ripeästi. A:lle tuli pari karkausta suoran sihdin ansiosta, aidoille ei  varastanut ilman lupaa. Tosin joutui pyörimään odottaessaan turhan hämäläistä akkaansa. Tämä harjoitus olisi ollut aika paljon iisimpi Monan kanssa, mutta ei se mitään, oppia ikä kaikki.
Monan kanssa päästiin tekemään pari pikkuharjoitusta. Ensimmäisessä aiheena oli sylikäännös kahden aidan valillä. Ja tietenkin sujui hienosti, heti kun sain itseni järjestykseen. Monan on vaikea hypätä suoraan mua kohti, jos olen naaama koiraan päin. Tuntuu, että se ihmettelee, minne ollaan menossa, kun akkakin on nenä tänne päin. Aina helpompi tulla kohti, jos mä oon hiukan vinossa. Saatiin kuitenkin pikkuhoukuttelujen jälkeen onnaamaan. Mona on ihana <3. Toinen harjoitus oli mutkakieputus, jonka "oikea" nimi ei sitten jää mieleen millään... Tavoitteena oli saada koira kääntymään aivan lähellä ohjaajaa ikään kuin käännöksen ulkopuolelta, jotta saadaan koira suoraan linjaan seuraavien esteiden kanssa. Noh, sekin sujui ihan upeasti Monan kanssa. Señorita muy bien! (meniköhän oikein?) Joka tapauksessa kivaa oli =D Ps. Nythän se mutkakieputuksen oikea nimi tuli mieleen: vekki!