"Juu nääs, on tässä viätetty oikeel lomaa. Mää oler ravannu akan kanssa tuala harjulla yhtenää. Millo se hyppii kummasti, millo yrittää juasta jonku pätkä. Aika säälittävää, iha tosi. Sitte se puuskuttaa jonki aikaa. Mää ihmettele kyä tota, mulle ei tuu hiki ku paahteessa. Ottas musta mallia ja kävis pötköttää siihe penkiv viäreen. Kylä mää muutamank kerran oon sit auttanu pikkasel lipasemalla, ku se on niih hikine. Onneks mää oon olemassa.

Sitä kääpiöö ei sit oo näkyny. Akka jotain höpötti (sikäli ku pysyin sekavassa jutussa mukana) jostai pennuista. Vastaha ne mun taimet maailmallel lähti. Mitähä niistäki kaikista kaheksasta on tullut. Oon saanu nährä vaan sen siäväm mustavalkose tytön, Olkan, muutaman kerran. Hiano on, vaikka itte sanonki. Upee musta turkki, ja mikkä silmät! Mutta en tiärä, onko se käppänä tulossa takasi sieltä, missä sitte liäneeki. Ja oliko sen pulskistumisen syy sitte kentiäs jälkikasvu. Mukavasti se rauhottu tossa alkukesä aikana. Toivottavasti palaa viisastuneena, aika hörhö se viälä keväällä oliki.

Akka paljasti, että huamena on sit tää loma loppu. Saa taas pötkötellä rauhassa tyähuaneen soffalla. Joha tätä riittiki Silmänisku. Ja tänää pääsen kentälle tanssaamaanki!"

"PeeÄs. Sain melkeen saman tiän postia rakkaalta Rico-pojaltani kaukaa Kajaanista. Nopeeta on Kustin polkeminen nykyää. Hianoo oli kuulla, että Ricolla on kaikki hyvin. Poikaparalla on tosin tilanne kuten äiteelläki, perheeseen on ängenny toinenki koira. Onneks Rico hoitaa tilanteet sillai ku äitee opetti Silmänisku. Ihanat kakarat mulla Pusu!!!"

"PeeÄsKaks. Piti viälä viksata muutamia kirjotusvirheitä Nauru."